zaterdag 3 mei 2014

Millen

Vandaag had Heemkunde Groot Heers een geleid bezoek aan Millen (deelgemeente van Riemst) op het programma. Roger en ik waren al enkele keren in dat dorp maar ik moet toegeven dat we nu veel meer gezien hebben. Onder andere enkele binnenpleinen van vroegere (min of meer knap gerenoveerde) vierkantshoeven die we ins ons eentje nooit hadden durven betreden. We kregen een deskundige uitleg maar… Al geniet ik van al die mooie verhalen op het moment zelf, mijn gebrekkig auditief geheugen maakt dat ik ze absoluut niet kan reproduceren. Gelukkig vond ik deze avond hier een beetje geschreven uitleg. 

Het viel verschillende leden van heemkunde op hoe netjes het dorp wel was. Iedereen leek dat een pluspunt te vinden. Ikzelf had daar gemengde gevoelens bij. Alles was er inderdaad opvallend netjes, bijna te netjes naar mijn normen. Het deed me denken aan een mooi huis dat zodanig onderhouden en zo vaak schoongemaakt wordt dat je al bang bent dat jouw schoenen er bij het binnenkomen een vloerkleed zouden bevuilen.  Ik dacht bij mezelf dat ik me daar waarschijnlijk niet thuis zou voelen als ik er het gangbare schoonmaakritme moest volgen; en dat als ik er mijn eigen ritme zou volgen, ik er nooit zou aanvaard worden.

P5030374

P5030376 Eigen foto’s

P5030719

P5030723

P5030729

P5030730

P5030731

P5030736

P5030745

P5030748 Foto’s Roger

Na de wandeling gingen we nog iets drinken in de Waterburcht van waaruit Roger nog deze foto maakte van de omgeving:

P5030753 Foto Roger

Het was weer vrij koud maar deze keer had ik me erop voorzien: ik had een winterjas aangetrokken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten