maandag 16 juni 2014

… En terug naar Tordesillas

Zondag 15 juni

Toen we aan de camping van Tordesillas aankwamen, gingen we eerst een kijkje nemen op het strand aan de Duero, daar vlakbij. Roger had immers ontdekt dat er zich onder de brug een rad bevindt, en inderdaad, het (nog bewoonde) gebouwtje vlak aan de brug moet vroeger een molen zijn geweest.

P6151177

P6151179 Foto’s Roger

Daarna aten we fruit en kaas bij de tent en ging Roger even rusten terwijl ik wat las.
Rond 18:30 uur liepen we te voet naar het centrum van Tordesillas, langs die brug met een heel smal trottoir waar ik hoogtevrees kreeg de laatste keren dat we hier waren. Nu had ik er weer last van.

We klommen en daalden een paar uur in de wirwar van straatjes, straten, pleinen, tussen kerken, (soms vervallen) vroegere paleizen, en via een trap naar de ingang van het klooster Santa Clara waar Johanna de waanzinnige opgesloten zat.

P6151194  Foto Roger

P6150072 Eigen foto

P6151191

P6151192

P6151201 Foto’s Roger

Uiteindelijk liepen we via enkele omwegen terug naar de Plaza Mayor waar we een witte wijn bestelden (weer Verdaje-druiven, en wat zijn die lekker!) en een tapa: een canape de pulpo. De tapa was lekker, maar duur voor wat het was (1,50 euro), de wijn (1,40 euro het glas) heel lekker.  Ik zag (weer aan die apotheek) dat het – om 21 uur - 24°C was. Heel aangenaam dus.
We kwamen bij de tent eten: een menu op restaurant is te copieus voor mij (ik laat altijd minstens de helft van mijn vlees of vis staan) en, vooral, we hadden hier nog etenswaren die we best opgebruikten: brood, worst, artisjokken, olijven, eieren, fruit en kaas.   

P6157112 Foto Roger

Rond 23 uur koelde het voldoende af om onder onze tent te gaan zitten.

P6150076 Eigen foto

Het waait hier wel weer vrij fel en we hebben geen rechtstreekse buren meer om eventuele vallende takken op te vangen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten