zondag 17 augustus 2014

Miezerige maar mooie zondag

Het was vandaag echt herfstweer: rond de 16°C, regenachtig en heel winderig. Toch kreeg ik Roger zo ver dat we een kleine twee uur in Sint-Truiden rondliepen (en ondertussen droog bleven: pas daarna begon het weer te miezeren).

P8170596 Foto Roger

Eerst liepen we naar de tentoonstellingsruimte van het Minderbroederklooster. Daar loopt permanent een tentoonstelling over de Heilige Franciscus (en dus mystiek) die mij heel fel aanspreekt.

P8170336 Eigen foto

En deze dagen een tentoonstelling over kunst en religie.

P8170338

P8170339 Maria-tenhemelopneming (eigen foto’s)

Daarna gingen we even de kloosterkerk binnen.

P8170586 Foto Roger

P8170341 Eigen foto

P8170583

P8170585 Foto’s Roger

Van daar was het een eindje lopen naar de “Keizerszaal”.

Keizerszaal Foto Roger

En daarna naar het “Luchtmachtmuseum”.

P8170593

P8170594 Foto’s Roger

Later, thuis, heb ik Nany proberen op te bellen maar zij gaf niet thuis. Mijn zus Bie mailde me iets later dat het weer niet zo goed gaat met kater Bruce én dat zij wist dat onze moeder met een vriendin op stap was.

Terwijl ik voor het avondeten zorgde, verdween Roger in zijn houtaterlier waar hij weer zorgde voor een paar houten zwaarden. Het resultaat van zijn werk ligt op jou te wachten, Zegertje!

Zwaarden Foto Roger (op mijn aandringen)

Uiteraard heb ik na ons avondmaal nog gelezen (en vergeten opnieuw naar mijn moeder Nany te bellen) en daarna keek ik naar een aflevering van Star Trek die ik heel ludiek vond. En daar word ik altijd blij van!

Een heel “toffe” dag dus, al heb ik geen tijd gemaakt om sommige mails te beantwoorden. Sorry,vrienden, dat komt nog!

En nu regent het pijpenstelen en is het echt koud: de zomer lijkt voorbij! Bedroefde emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten