vrijdag 12 september 2014

Schoonmaken, vertalen en wandelen

Daaruit bestonden voornamelijk mijn jongste dagen. Uiteraard heb ik ook gekookt maar alleen vandaag: gisteren aten we overschotjes.

Onze dagelijkse wandeling duurde telkens maar een goed uurtje: te veel werk (zoveel zelfs dat ik me gisteren heb verontschuldigd voor de bestuursvergadering van de KVLS, wat, vermoed ik, me niet in dank werd afgenomen) maar ze leverden een mooie foto-oogst  op.

Gisteren wilde Roger twee molens vinden. De eerste bevond zich in Oreye waar we eerst de kerk binnengingen. 

P9110974

P9110983

P9110987

P9110991 Foto’s Roger

Daarna wandelden we een klein uurtje rond in het dorp en maakte Roger een paar foto’s van die nu verlaten watermolen.

P9110992

P9110995 Foto’s Roger

Daarna wilde Roger nog even naar Momalle, om daar de nog bewoonde windmolen te fotograferen.

P9111005 Foto Roger

Vandaag reden we tijdens mijn pauze naar Orsmaal-Gussenhoven, een deelgemeente van Linter. De molen vonden we snel en de gemeente (die we al eens bezocht hadden) vond ik nog mooier dan die eerste keer.

P9121008

Orsmaal: de kerk gezien van op de Helen-Bosstraat

Orsmaal: hof Ten Steen gezien van op de Helen-Bosstraat Foto’s Roger

We wandelden nog even in Helen (deelgemeente van Zoutleeuw) waar in het kerkje een mooie tentoonstelling liep over de Grote Oorlog.

P9121039

P9121037 Foto’s Roger

Tenslotte liepen we nog een poosje langs de oever van de Kleine Gete, waar appelbomen ons hun fruit aanboden als vieruurtje (in onze wei heeft Roger gisteren de eerste sterappeltjes geplukt: heerlijk!).

De Kleine Gete Foto Roger

P9120430 Eigen foto

En dan was het hoogtijd om naar huis terug te keren: er wachtte nog veel werk op mij. Roger ging even de tuin in en stelde vast dat de noten (veel vroeger dan andere jaren) binnenkort van de boom zullen vallen.

P9121515 Foto Roger

De eerste kweeperen liggen ook al te geuren in de keuken: alle fruit lijkt te vroeg rijp dit jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten