dinsdag 7 oktober 2014

Nietsdoen

Na onze brunch heb ik vandaag eerst wat opgeruimd (vooral het speelgoed opgeborgen) en daarna eindelijk voor de belastingaangifte van de KVLS gezorgd.

Geldzaken en ik, dat gaat echt niet samen: ik werd er weer zo nerveus van als maar zijn kan! Mijn eigen BTW-aangifte heb ik uitgesteld tot morgen of zo: ik wil geen hartinfarct krijgen ten gevolge van die stress! Glimlach 

Trouwens, vermits ik de laatste tijd mijn vertalingen beperk tot teksten die mij echt aanstaan (en dat nog meer zal doen na mijn volgende verjaardag) heb ik gelukkig kunnen bekomen dat dit mijn laatste BTW-aangifte zal zijn!Glimlach

Daarna heb ik genoten van het “nietsdoen”. Gelezen, een klein uurtje gewandeld in Borgloon (toen we opstonden, regende en waaide het heel fel maar na de middag werd het rustiger), gekookt (vooral overschotjes verwerkt), nog gelezen en vooral gemijmerd.

Ik ontmoet heel graag vrienden en familie maar af en toe wil ik alleen zijn en het voorbije weekend gaf mij daar weinig kans toe: vrijdag, zaterdag, zondag en maandag waren voor mij blije maar “opgeteld” iets te drukke dagen. Ik weet het wel, Nany bijvoorbeeld wil niets liever dan elke dag mensen ontmoeten en zij begrijpt niet dat ik af en toe alleen (of met Roger) wil zijn. Dat is “het verschil van de differentie”, mama!Glimlach

Roger is vandaag iets ijveriger geweest dan ik: hij heeft weer noten geraapt en kweeperen geplukt. En brood gebakken terwijl ik naar een aflevering van Star Trek keek waar ik enorm van genoot, onder andere omdat het mij herinnerde aan mijn enige reis naar Ierland en de Araneilanden (in 1971). 

PA070017 Eigen foto

Ik heb zelfs geen mails beantwoord vandaag, de telefoon heeft niet gerinkeld (of het zou moeten gebeurd zijn tijdens onze wandeling of toen we in de keuken zaten – daar horen we die niet altijd): ik heb echt genoten van het (zoveel mogelijk) “nietsdoen”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten