maandag 27 oktober 2014

Opheers

Deze ochtend een verontrustende brief uit Frankrijk gevonden in de bus: een herinnering aan een factuur voor de ambulance die ons deze zomer van Aubigny naar Bourges bracht.

Die factuur hadden wij echter betaald eind juli. Ik belde dus naar de afzender, vroeg het secretariaat en legde uit dat ze ons die herinnering onterecht hadden gestuurd. ‘Hoezo? Ik zie hier geen enkele cheque van jullie! Hoe hebben jullie dat dan betaald?’, vroeg de vrouw aan de andere kant van de lijn.

‘Wij gebruiken hier geen cheques meer. Ik heb in juli jullie rekeningnummer gevraagd en we hebben de betaling via een overschrijving verricht’, antwoordde ik.

‘Ha zo! Dan moet ik mijn rekeninguittreksels eens bekijken! Hier hebben de mensen niet de gewoonte per overschrijving te betalen! Blijf even aan de lijn… Ik zal eens kijken… Best op augustus zeker?’

‘Ja, dat lijkt me het beste!’

‘A ja, hier zie ik het. Het geld stond erop op 2 augustus. Het is in orde, mevrouw!’

Hoe eigenaardig: dus had die secretaresse op 27 oktober nog niet gekeken naar de rekeninguittreksels van augustus? Geërgerd

Maar kom, Roger was gerustgesteld, al heeft ons dat wel een telefoontje naar Frankrijk gekost! Glimlach

Na de middag maakten we een wandeling van net 1 uur in de velden rond Opheers. Het was heel zacht weer en het werd een prachtige, heel rustgevende wandeling.

PA270082 Eigen foto

PA271650

PA271651

PA271653

PA271654

PA271656 Foto’s Roger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten