vrijdag 17 oktober 2014

Over architectuur (vooral)

Onze dagelijkse wandeling duurde net geen uur vandaag (wegens gebrek aan tijd). Roger wilde graag foto’s maken van enkele gebouwen in Kortessem. Voor mij was dat oké: als hij maar beweegt.

PA171487 De schuur waarvan Roger de restauratie al lang volgt

PA171497 Kasteel van Printhagen

PA171498

PA171492 Gerestaureerd bakhuis van het kasteel

PA171493 Gerestaureerde schuur

PA171500 Nu zijn we er zeker van: dit huisje is verlaten (al de foto’s zijn van Roger)

Daarna reden we even naar de Aldi van Borgloon: binnenkort brengen we kweeperen naar Nany die ze zal verder uitdelen en we hebben dus dozen nodig. We vonden 3 gepaste lege dozen en ontmoetten er de auteurs van de mooie blog Wandelgroetjes uit Borgloon. ‘Het zijn altijd dezelfde mensen die we tegenkomen’, lachte hij. We hadden ze inderdaad al vorige zondag ontmoet op de erfgoedmarkt. Glimlach

Deze avond heb ik met een restje mosselen en mosselvocht, veel vis, gamba’s, inktvis, groenten, saffraan en een beetje witte wijn weer een geslaagde vissoep geïmproviseerd en daarna (omdat er onverwachts tijd vrijkwam) teksten nagelezen voor “Oostland” van de KVLS. En mij weer geërgerd: sommige auteurs leren het maar niet! Ik verlies enorm veel tijd met spaties verwijderen en toevoegen, kleine typefouten verbeteren, zinnen leesbaar maken enzovoort. Woedend

Daarna nog geprobeerd via het Internet enkele mensen te helpen met hun problemen van alle aard. Al zie ik ze allemaal heel graag, ik word daar heel moe (want moedeloos) van: ik heb immers niet voor alles een oplossing! Bedroefde emoticon

1 opmerking:

  1. De laatste keer dat we uit Antwerpen terugkeerden, hadden we de indruk dat het huisje op de laatste foto werd afgebroken. We zullen eens moeten gaan inspecteren!

    BeantwoordenVerwijderen