maandag 20 oktober 2014

Over taal

En, aan het einde van deze mooie dag, liet Roger me nog dit lezen: ongeveer hetzelfde (maar beter verwoord) als wat ik altijd beweer over “taalkennis”.

Dat klopt, wat ik daar, onder andere, las: veel Franstaligen die enkele tientallen woorden Nederlands spreken, denken al gauw dat ze onze taal kennen! En dat beweren ze voor alle talen waarvan ze nog geen 500 woorden kennen! Geërgerd

Ik, net als auteur van dat stukje, denk dat het kennen van de taal, die je gebruikt met je buren, heel  belangrijk is.

Alleen, en dat vertelde ik Roger nadat ik die tekst had gelezen, vind ik het raar van mezelf dat ik zoveel belang hecht aan een eigen taal voor elk volk en toch een beetje negatief sta tegenover het gebruik van dialect (en dus niet tegenover dialect op zich hé!). Denkende emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten