zondag 9 november 2014

Over soep!

In het ziekenhuis van Bourges kreeg Roger elke avond een grote kom soep met een onbestemde smaak. Ik weet wel dat soep vaak gemaakt wordt van overschotjes van groenten en zelf pas ik dat “recept” ook vaak toe, kwestie van zo weinig mogelijk voedingswaren weg te smijten en zoveel mogelijk groenten te eten.

Ook zo deze avond: ik had een soep in elkaar geflanst met de rest van de koolsoep, een rest sla en een restje prinsesboontjes. Om helemaal eerlijk te zijn: zelf verwachtte ik er niet veel van, maar kom, desnoods zou ik alles maar weggooien: dan had ik tenminste geprobeerd.

Maar, o wonder! De soep was heel lekker: zelfs Hendrik (die niet echt een soepliefhebber is) heeft zich er twee keer van bediend! Glimlach

Hoe komt het dan dat zoiets niet lukte in het ziekenhuis van Bourges?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten