woensdag 12 november 2014

Wat hebben we gespeeld vandaag!

Elena had veel te vertellen toen we haar van school afhaalden. Matthias was thuis bij onze dochter (nee hoor, hij was niet ziek: Lutti had een dagje vrij).

We aten en daarna, terwijl onze dochter aan haar lesvoorbereidingen begon, moest ik spelen (opa soms ook, maar ik toch het meest). Ik was achtereenvolgens een paard, een prins ((Elena was toen een prinses en haar driewieler een paard) en een hond. Opa was op een zeker ogenblik een dierenarts. En Matthias was het kind van de prinses en de prins, en daarna een dokter. De rollen wisselden constant!

PB120138 

PB120139 Eigen foto’s

‘Zouden we niet gaan wandelen,’ stelde ik voor, ‘het is immers zo mooi weer!’

‘Gaan we naar het speelplein?’, vroeg Elena.

Waarom ook niet?

Ze hebben genoten, Elena en Matthias: vooral van de schommels en de wip, en Matthias van het lopen door de knisperende bladeren.

PB121735

PB121727

PB121728

PB121730

PB121737

PB121740

PB121738

PB121743Foto’s Roger

PB120141 Eigen foto

Rond 15 uur leken ze plotseling heel moe. We gingen terug “naar huis” waar allebei de kindjes twee uur dutten. Daarna had hun mama tijd om te vertellen uit een boekje terwijl de kindjes wat fruit aten en ik voor het avondmaal zorgde (pompoensoep, zalm en broccoli).

Roger en ik zijn kort na het avondeten vertrokken: thuis wachtte nog een beetje werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten