zaterdag 31 januari 2015

Nog boeken!

Het was heel koud vandaag. Nu, ik wilde toch verder werken aan de vertaling voor de camping uit Aubigny. En Roger had weer afgesproken met Paul Boes.

Terwijl hij daar nog eens boeken oplaadde, heb ik de vertaling afgekregen. Dat wil zeggen: de ruwe vertaling. Vermits ik voorsta op mijn programma laat ik de tekst nu rusten tot maandag om dan grondig na te lezen. Ongelooflijk eigenlijk hoe Nederlands veel directer is dan Frans: mijn vertaling telt 30 regels minder dan de oorspronkelijke tekst (en waarschijnlijk sneuvelen er nog regels tijdens het nalezen). Het valt me trouwens al langer op dat Fransen tegenwoordig veel overbodige woorden gebruiken. Glimlach

Na een paar uurtjes kwam Roger terug… met weer een aanhangwagen vol boeken. Wat moeten we daar toch mee doen? Ik had veel zin om hem te verwijten dat hij mijn raad niet opvolgt: geen “rommel” meer aannemen… Tot ik even keek naar zijn oogst en spontaan 3 boeken van Anatole France eruit haalde. Ik blijk dus ook alles behalve immuun! Geërgerd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten