donderdag 15 januari 2015

Over de kindjes en de Koran

We hebben de verjaardag van Roger niet echt gevierd vandaag (Behalve dat Matthias bij Lutti een Bumbatekening Glimlach had gekleurd speciaal voor hem). We gingen immers babysitten en toen we daarna thuiskwamen, moest Roger meteen naar een bestuursvergadering van Heemkunde Groot Heers.

Terwijl ik vandaag met de kindjes speelde, danste of  hen voorlas, heeft Roger veel gelezen op zijn tablet en op een zeker ogenblik gaf hij me een artikel door dat een antwoord gaf op de vraag die ik me stelde over de Koran tijdens het etentje van Heemkunde (ik ben ondertussen de Koran online beginnen lezen maar het is  echt moeilijk vol te houden).

Hier lees je dat antwoord waar Roger het over had. Ik heb de Surat opgezocht: het klopt.

Het was weer een leuke dag met de kindjes! Roger maakte enkele foto’s, maar die heeft hij nog niet kunnen opladen (hij is immers niet hier). Elena droeg haar bloemenkroon en was weer een prinses. Dus noemde ik haar “prinses Bloementuin” en dat vond ze een mooie naam! Glimlach

Matthias heb ik op een zeker ogenblik “betrapt” terwijl hij in zijn eentje een boekje aan het “lezen” was (waaruit ik pas had verteld) en hij voor zichzelf stilletjes de prentjes benoemde. Soms waren het onomatopeeën die hij uitte, maar ik hoorde hem ook enkele nieuwe woorden fluisteren. Helaas, zodra hij doorhad dat ik naar hem keek, zweeg hij.

En dan reden we naar huis en hoorden we op de radio hierover. Bedroefde emoticon

Vandaag nog eens een ouderwetse handgeschreven brief van een Matadivriendin, met de post verstuurd, aangekregen.

Ik post zo snel mogelijk enkele foto’s van vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten