woensdag 14 januari 2015

Politiek interview

Roger stuurde me deze avond naar een interview met Marine Le Pen, afgenomen door een Nederlandse journalist (wat Roger allemaal vindt op het Internet is ongelooflijk). Eigenlijk wilde hij me niet zozeer de woorden van Marine laten horen, wel de journalist.

‘Zoveel mensen reageren met “ hoe goed is zijn Frans toch” en ikzelf vind dat niet’, zei Roger.

Ik heb dus gekeken (en echt uitgekeken, in tegenstelling tot Roger die het had opgegeven na een kwartier). En… ik moet inderdaad toegeven… dat die Nederlandse journalist zijn Frans absoluut niet slecht is. Oké, hij maakte enkele (soms erge) fouten, maar wie maakt die niet in een vreemde taal? En nog oké, zijn Frans is niet op het niveau van het Frans van Roger (de mijne) of van bijvoorbeeld Roger Beeckman, maar echt, ik vond het goed genoeg. Deze keer ga ik dus niet akkoord met mijn liefje!

Wat mij echter het meeste opviel terwijl ik naar dat filmpje keek, was dat ik me aangesproken voelde door de woorden van Marine Le Pen!

2 opmerkingen: