woensdag 28 januari 2015

Wind, regen, hagel en onweer

Deze ochtend gingen we met de mensen van de werkgroep WOI naar Hasselt om voor de krant foto’s van de groep te maken bij de betonnen helmen waarvan er een binnenkort naar Heers verhuist.

Het woei vreselijk en dat maakte het ijskoud ondanks een vrij zachte temperatuur. Ik was echt verkleumd na dat halfuurtje lummelen op het Kolonel Dusartplein!

We hebben echter geluk gehad, want kort nadat Roger en ik om 12 uur thuiskwamen, begon het daarbij nog te regenen en te hagelen, en tegen de avond zelfs te onweren!

Voor de rest van de dag heb ik me hoofdzakelijk met huishoudelijke taken beziggehouden en vooral de wasmachine aan de gang gezet.

Deze avond voor het eerst aardperen bereid. Ik had ze al in  soep gegeten, maar nog nooit zelf klaargemaakt. Ik heb ze  met veel look en ui in olijfolie gebakken en dat, samen met een tomatenslaatje en een vleesbroodje,  viel echt heel goed mee! Ik heb ergens gelezen dat hun glycemische index veel lager is dan die van aardappelen (maar is dat waar? Je moet zo fel oppassen met wat je vindt op het internet),  dat zou dus interessant kunnen zijn: ik vond ze veel smakelijker dan aardappelen én ze waren heel snel klaar.

6 opmerkingen:

  1. woei, waaide mag ook en dat vind ik toch veel leuker bij het lezen. persoonlijk vind ik woei te gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen het vragen aan "Taaladvies" (http://taaladvies.net/).

      Verwijderen
    2. Taaladvies zegt dat zowel waaide en woei juist zijn.
      Maar jij vindt "waaide" dus mooier! Ik denk dat die vorm het wel gaat halen omdat altijd meer werkwoorden zwak worden. Alleen hoorde ik in "woei" echt de wind!

      Verwijderen
  2. Wat ga je vragen? Welk van de twee het mooiste is of het minste "gemaakt"? Want juist zijn ze idd allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga gewoon vragen wat nu de regel is.

      Verwijderen
    2. Taaladvies zegt dat zowel waaide als woei juist zijn.
      Maar jij vindt "waaide" dus mooier! Ik denk dat die vorm het wel gaat halen omdat altijd meer werkwoorden zwak worden. Alleen hoorde ik in "woei" echt de wind!

      Verwijderen

      Verwijderen