vrijdag 27 februari 2015

Wereldoorlog I in Woord en Beeld in het Stadsmus (Hasselt)

Deze middag een wandeling van ruim drie kwartier in Mechelen-Bovelingen nadat ik eerst met Nany had gebeld. Niet de mooiste wandeling die we ooit maakten maar de zon kwam geregeld piepen  en dat deed deugd! Net zoals de verborgen specht die we vaak hoorden!

A2272355 Foto Roger

Na het avondeten zijn we praktisch meteen vertrokken naar Hasselt waar de opening van de tentoonstelling “Wereldoorlog I in Woord en Beeld” (van de KVLS) plaatsvond in het stadsmus.

Vrij veel volk, veel kennissen teruggezien (Emmy Swerts en haar dochter, kunstschilder Modamske en zijn Kristien, Luis Ruiz en zijn Erika, Boudewijn, Raymond en zijn Joke, Willy Nelissen, en uiteraard Jeannette Funk en haar echtgenoot, Ingrid Lenaerts en Edith Oeyen – en dan vergeet ik er zeker nog), naar de nodige toespraken geluisterd en daarna een receptie.

Zoals altijd vonden de meeste mensen de schilderijen van Modamske prachtig!

A2272359 Vooraan Edith, links achter haar (aan haar rechterkant dus), Ingrid

A2272361 Ongeveer in het midden: Joke en Raymond Alberghs, gescheiden door Jokes vriendin

A2272363 Links achter mij (aan mijn rechterkant dus): Modamske en Kristien

A2272366

A2272369

A2272372

A2272380 Luis, Modamske en Willy

A2272381 Ingrid en Erika

A2272383 Emmy en Joke

A2272387 Emmy Swerts

A2272396m Edith en Modamske

A2272405 Jeannette  Funk, Edith en Modamske (foto’s Roger)

Vrij gezellige receptie dus. Ik zeg “vrij”, want we waren weer eens in Hasselt en op die receptie (geoffreerd door de stad) kregen we zoals gewoonlijk in dat geval alleen jenever, water en fruitsap (en geen hapjes). ‘Jenever drinken wij niet’, vertelden Kristien en Roger (Modamske) ons. En hetzelfde geldt voor mijn Roger en mij. Water is oké als je echt dorst hebt, en industrieel fruitsap is eigenlijk zuiver suiker!

Wat een verschil met de receptie van gisteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten