zaterdag 14 maart 2015

Lauw (onder andere)

Na onze brunch las ik de vertaling nog twee keer na (tussen de twee revisies veegde ik de keuken en nam ik de badkamer snel onder handen). Na de levering wandelden we een klein uurtje in Lauw.

A3142550 Dit is me vroeger nooit opgevallen aan de kerk van Lauw: is het nieuw? Ik vraag me af hoe het komt dat reeds op de tweede oorlogsdag zoveel soldaten daar gesneuveld zijn? Lag Lauw toen op een strategische plek?  (foto Roger)

We vertrokken dus aan de kerk en voor één keer bleef Roger een hele poos in het dorp zelf wandelen. Het viel  mij op dat in dat dorp “binnenkoeren” (Nederlanders, lees “binnenpleinen”) meestal niet bestaan maar dat bijna elk huis een “voorkoer” heeft.

Uiteraard wilde Roger na een tijdje de velden in. We namen een zijweg, en ineens dacht ik waterkers te ruiken. Ik vroeg aan Roger: ‘Is het niet hier dat waterkers wordt gewonnen?’ en ja, ik had gelijk, hoewel ik het zelf heel eigenaardig vind dat ik zulk parfum opving langs een gewone baan: ik denk dat het inbeelding was, gevoed door vergeten herinneringen.

Het duurde vrij lang voor we een zijstraat vonden, die dan nog op het eerste gezicht leek dood te lopen! Maar geen nood, we vonden een wandelpad (dat we ons herinnerden van lang geleden) en kwamen uiteindelijk uit bij de molen van Lauw.

A3142552

A3142553

A3142555 Foto’s Roger

Van daaruit namen we de ons bekende binnenweg naar de kerk.

In het naar huis rijden, hielden we even halt in Vechmaal om een foto te maken van de kaalslag achter taverne De Horne:

Vechmaal, Heurnestraat: alle canada populieren zijn gekapt in de weide achter Taverne De Horne Foto Roger

Thuis zorgde ik voor het avondeten (en heb ik tussendoor eindelijk nog eens gestreken): een soep die ik in elkaar flanste  met restjes en daarna selder en vleesballetjes op de wijze van mijn marraine.

Terwijl ik na mijn uurtje “lectuur met chocolade” eindelijk enkele mails beantwoordde, kwam er weer een vertaalopdracht binnen. Rond de 40 PowerPoint dia’s tegen maandag. Ik antwoordde meteen dat ik dat desnoods tegen dinsdag of woensdag kon klaarkrijgen, maar zeker niet tegen overmorgen! Glimlach

Toch (ik ben wat vertalingen betreft echt een workaholic) ben ik er even aan begonnen maar na een half uurtje heb ik mezelf verplicht op te houden en te relaxen. Dat deed ik met weer een aflevering van Star Trek waar ik heel fel van genoot.

Balans: een gewone maar rijke en mooie dag ondanks de schrale oostenwind vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten