dinsdag 31 maart 2015

Storm

Het heeft heel de vorige nacht en heel deze dag gestormd! We hadden gisterenavond oud papier voor de ophaalbeurt van vandaag buitengezet: deze ochtend mochten we na onze brunch overal op straat papier bij elkaar rapen! Niet zo leuk met die wind. Ik merkte wel op dat niet alleen ons oud papier alle kanten uitgewaaid was: we ontmoetten heel veel zaken die niet van ons afkomstig waren.

Terwijl we met dat opruimen bezig waren, kwam een buur voorbij. ‘Niet te erg, de schade?’, vroeg hij ons. Bleek dat een deel van de golfplaten boven onze garage verdwenen was. Dat hadden we nog niet opgemerkt. Dat werd dus bellen naar de verzekering en naar een dakmaker. Gelukkig vonden we de platen terug in de tuin: ze kunnen niemand verwond hebben.

Ik vond het te fel waaien voor een wandeling, dus bleven we maar thuis, op een paar boodschappen in Heers na (en ik had echt moeite om mezelf recht te houden terwijl we van de auto naar de plaatselijke Delhaize liepen).

De wind blijft gieren, het poortgebouw en de “koer”, die ik gisteren een beetje schoonmaakte, liggen weer vol herfstbladeren, de wind jaagt zelfs in huis langs kieren stof binnen op plekken die ik al had schoongemaakt. Hopeloos is het huishouden hier in dat oude huis! Glimlach

Deze avond, na het eten (ik had warmere dagen voorzien en we aten dus lamsvlees met rauwkost na een broccolisoep) verder gelezen in “Soumission” (echt goed!) en daarna naar een aflevering van Star Trek gekeken.  Die ik afwisselend heel slecht en heel goed vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten