donderdag 9 april 2015

Boeiende lezingen deze avond maar ik mis een samenvatting

Na een dag vol huishoudtaken, een paar boodschappen en tevergeefs proberen Nany te bereiken (dat is over het algemeen een heel goed teken) gingen we deze avond naar twee opeenvolgende lezingen. Georganiseerd door Heemkunde Groot Heers.

Katrien Houbey sprak over een bepaald schilderij in het klooster van Colen, dat een “stamboom” van de Cisterciënzers voorstelt. Het doek in kwestie had ook mijn aandacht getrokken bij een van onze bezoeken aan de kapel van het klooster. Haar uitleg (over haar opzoekingen en haar interpretatie van het werk) was zo boeiend dat ik vermoed dat ik met open mond heb zitten luisteren. Alleen miste mijn niet auditief geheugen een papieren samenvatting. Nu… ik vermoed dat haar opzoekingen wel in een boekje zullen uitmonden? 

Daarna sprak Jeroen Reniers over het bekende Odiliaschrijn in Colen. Al even boeiend, en gelukkig had hij er bij wijze van samenvatting wel een boekje over geschreven (dat we voor 5 euro kochten).

Boudewijn Knevels was ook aanwezig. Zijn typoscript over bepaalde aspecten van Gezelle blijkt klaar. Hij zoekt nu een uitgever en probeert eerst bij het Davidsfonds.

Rond 22 uur was de heemkundeavond afgelopen. En raad eens? Weer was ik de enige die de vrouw van secretaris Tony hielp bij het afruimen en afwassen. Ik krijg steeds meer de indruk dat mannen vrouwen nog steeds beschouwen als zijnde hun dienaressen!Bedroefde emoticon

4 opmerkingen:

  1. dienaressen? Zeker en vast, mannen worden graag bediend, en vinden het dus niet meer dan normaal. Ook ik erger mij er aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nany was gisteren een terrasje gaan doen met een vriendin in Brasschaat omdat ze zo'n mooi weer was

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het, heb haar vandaag kunnen bereiken en ze had veel te vertellen!:-)

      Verwijderen