dinsdag 7 april 2015

Een bijna doodgewone dag

Ik heb zopas foto’s van het weekend gepost. Terwijl ik dat deed en  ook terwijl ik vandaag een paar wasmachines liet draaien en was te drogen hing, vroeg ik me af (die vraag is me vorige zondag vaak gesteld door onze kinderen) wat me zo aantrekt in de Bereklauw terwijl ik thuis toch altijd afgeef op de rommel die Roger overal laat rondslingeren. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik in een “commune” niet zelf verantwoordelijk zou gesteld worden voor de rommel terwijl ik weet dat hier mensen denken dat het aan mij ligt: ik moest maar strenger zijn tegenover Roger. En… Dat wil ik juist niet zijn. Ik verlang alleen dat hij een beetje rekening houdt met mijn menselijk opzicht. Tenslotte zijn het meestal geen hippies meer die wij op bezoek krijgen en veel vrouwen besteden (met veel meer plezier dan ik) veel meer tijd aan hun huishouden dan ik, of hebben een werkvrouw.

Buiten dat wassen en plassen hebben we vandaag ook onze wekelijkse boodschappen gedaan en daarna een klein uur gewandeld in het natuurgebied van Mechelen-Bovelingen. Hoewel ik tijdens de boodschappen mijn jas echt welkom vond, bleek die te warm na de middag. Op kledinggebied is de lente wel een moeilijk seizoen!Glimlach

Na het avondeten “Soumission” eindelijk uitgelezen. Echt goed, dat boek! En… boeiend zoals Houellebecq de Islam in die roman voorstelt als een heel interessante religie voor mannen!Glimlach Zodra de roman in het Nederlands is vertaald, koop ik die vertaling zodat zeker Roger, Hendrik en Zeger het boek kunnen lezen.

Tijdens het koken een lang telefoontje van Nany (ik heb al langer geleerd met één hand te koken en met het andere hand de telefoon vast te houden): ik had gisteren uiteraard meer voor haar bij dan het eten dat ik ‘s avonds klaarmaakte, onder andere haar portie van ons feestmaal van zondag en een soepje dat ik in elkaar had geflanst met broccoli en allerlei groene groentjes. Ze wilde me vooral zeggen dat ze de soep bijzonder lekker had gevonden, én het vlees zo bijzonder mals.

Zopas gekeken naar “By Any Other Name”: hoewel het begin gruwelijk is, kwam ik dan pas tot rust na het drukke weekend. Dat betekent wel dat ik sommige mails nog niet heb beantwoord, waarvoor mijn excuses, vrienden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten