woensdag 8 april 2015

Vandaag een licht vakantiegevoel tijdens het babysitten

Dat kwam deels door het bijna lenteweer dat ons toeliet veel buiten te spelen maar toch vooral doordat onze dochter na de middag niet meer bleek te moeten werken. We wandelden na het eten allemaal samen naar de bibliotheek waar Elena en Matthias elk twee boeken mochten uitlenen. Kiezen bleek moeilijk. Met elk boek dat ik ze aanraadde gingen ze zich even gezellig vleien op de immense “zitkussens” die er ter beschikking van de kinderen liggen.

P4082624

P4082625 Foto’s Roger

Uiteindelijk ontleenden we (onder andere) een boekje over goochelen (Elena, die vandaag een “bloemenfee” was, vond de eerste goocheltruc die we na het avondeten uitvoerden eigenlijk “getover”).

In het teruggaan kwamen we langs de speeltuin, speelden we daar een dik halfuur en trokken dan naar huis waar ik na het vieruurtje (genuttigd op het terras) samen met onze dochter begon te koken. Elena hielp ons champignons voor de spaghettisaus schoon te maken, en ze deed dat opvallend goed en heel zorgvuldig!

Voor het avondeten werd er nog lang in de tuin gespeeld maar vrij kort na het avondmaal vertrokken Roger en ik al naar huis. Waar het vakantiegevoel ineens verdween: ik moest immers nog een wasmachine laten draaien, de vorige was opplooien, etc.

Nany had me vorige maandag voor elk van de kleinkinderen  drie “surprise-eitjes” meegegeven. En dat heeft de kleintjes beziggehouden: ze wisten dat in een van de drie eitjes de “superprijs” was verborgen (voor Elena een nepjuweeltje; voor Matthias, die de superprijs niet heeft gevonden omdat hij, in tegenstelling tot Elena, maar twee eitjes heeft verorberd, weet ik nog niet wat het geworden is). Elena vooral was te vinden om zoveel mogelijk van die snoep te eten om zo snel mogelijk iets “echt leuks” erin te vinden.

Ik begrijp ze heel goed: dat is spannend! Maar wat ik niet begrijp, is dat voedselfabrikanten op die manier kinderen aanzetten tot snoepen! Afijn, ik begrijp het natuurlijk wel… Maar vind het erg!

Wat hebben onze kinderen (ik bedoel onze eigen kinderen, die van Roger en mij dus) toch veel gemist: zij hebben, meen ik me te herinneren, nooit van die surprise-eitjes gekregen. Of werkt mijn geheugen niet goed, “kindjes” van ons? Zeg het met dan eens! Glimlach

4 opmerkingen:

  1. toen onze kinderen heel klein waren bestonden die eitjes nog niet volgens mij. Mijn eerste herinnering eraan plaats ik ongeveer in 1991, maar ben natuurlijk niet zeker he

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk dat toen ze heel klein waren, dat er niet was, maar ik kan me echt niet meer herinneren wanneer dat is "uitgevonden"!

      Verwijderen
    2. Het bestaat al sinds 1972.

      Verwijderen
    3. Maar blijkbaar kenden wij het dus niet.

      Verwijderen