zaterdag 2 mei 2015

Trage zaterdag

Eindelijk nog eens een “trage” dag. Ondanks het mooie weer geen wandeling maar Roger heeft voldoende beweging gekregen: enkele werkjes in en rond het huis (onder andere het gras nog eens afgereden, wat toch een dik uur vergde). Ik merkte dat de kweepeerboom mooi aan het bloesemen is, wilde er een foto van maken, maar ben het vergeten.

Daarna een boodschap en dan wilde ik onkruid uittrekken tussen de klinkers van het terras… Maar ineens bedacht ik dat ik beter eerst even naar Nany zou bellen. ‘Eigenaardig,’ zei ze, ‘ik had net de eerste cijfers van jullie telefoonnummer gevormd’. Natuurlijk is dat toeval, Hendrik, maar een toeval dat heel vaak voorkomt! Glimlach

Nany (mijn moeder dus) had weer heel veel te vertellen, dus was het na ons gesprek te laat om nog aan ons terras te werken: het was tijd om te koken. Ik heb in ons avondmaal allerlei restjes verwerkt en dat gaf een heel lekker resultaat: een soep van groene groenten en kikkererwten, en daarna een puree van knolselder (en enkele aardappelen), spruitjes, champignonsaus en voor Roger een rest lamsvlees. Voor mij een kippenbil.

Na het eten nog een uurtje in de relax liggen lezen in dat nieuwe boek over Belgische vrouwen in Congo.

Daarna de kranten doorgenomen en weerstaan aan de neiging om alle mails van de voorbije dagen te beantwoorden. En nu: kijken naar een aflevering van Star Trek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten