zaterdag 18 juli 2015

Op bezoek bij Nany

Vandaag reden we eindelijk naar het Antwerpse om Nany te bezoeken in het ziekenhuis.

Ze zat op ons te wachten. We leenden een rolstoel en gingen met haar naar de cafetaria waar kort daarop drie van haar vriendinnen arriveerden. Het waren twee zussen van (mijn niet echte) tante José en onze vroegere overbuurvrouw uit ‘s Gravenwezel (ja, daar heb ik ook nog gewoond). Die vrouwen zijn tussen de 80 en 88 jaar oud maar hun humor en relativeringsvermogen verzoenden mij met het ouder worden. Roger heeft mooie foto’s gemaakt van die pronte oude dames, jammer dat ik niet zomaar eender welke foto mag publiceren.

Bij een lekker biertje (Duvel of Trappist) vertelde Nany over alle testen die ze moet ondergaan. Omwille van haar leeftijd werd ze immers automatisch opgenomen op de dienst geriatrie waar al die testen (ook geheugen- en cognitieve testen) standaard worden uitgevoerd. Zijzelf vindt dat niet slecht maar Roger en ik – en met ons haar vriendinnen – dachten spontaan aan de boom waar volgens onze inbeelding binnenkort oudere mensen zullen worden ingejaagd om te zien of ze nog niet aan een lethaal spuitje toe zijn. Glimlach

Het werd een gezellige middag, al werd ik weer belaagd door een wesp (nee, niet gestoken). Ik had geen voorzorgen genomen: wie verwacht er nu een wesp in een ziekenhuis? En roken om het monster te verjagen mocht ik natuurlijk niet (met trouwens als gevolg dat ik te veel van die ongezonde zoute koekjes at). Bedroefde emoticon

We waren terug thuis rond 19 uur. Ik zorgde snel voor een soepje gevolgd door de rest van de kalfsfricassee (die ik had ingevroren) van vorige week donderdag. Of was het vrijdag? Oei, oei als ik dezelfde testen als Nany zou moeten ondergaan! Glimlach 

Daarna wilde ik een nieuwe Limburgse Monografie beginnen nalezen… En kwam tot de constatatie dat men mij een pdf-document had opgestuurd. Ik kan er dus niet in werken (en dat zal nodig zijn, want ik vond al meteen enkele fouten). Ik heb dus zopas de auteur gevraagd mij een word-document ervan op te sturen en ga ondertussen nog eens een Star Trek-aflevering bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten