woensdag 22 juli 2015

Wandeling in Mettekoven

Na onze huishoudelijke taken maakten we een lange wandeling rond Mettekoven (en dat betekent altijd veel klimmen). Prachtige vergezichten, uitgestrekte akkers en schilderachtige holle wegen.

A7223860

A7223861

A7223863 Foto’s Roger

In het piepkleine Mettekoven is er één café. Dat gesloten bleek maar we zouden het biertje dat we volgens mij hadden verdiend sowieso niet daar gaan drinken: veel te onvriendelijke uitbaters en te streng (fouten vertonend) “huisreglement”. Kijk zelf maar:

A7223865

A7223866 Foto’s Roger (klik om te vergroten)

We reden dus nog eens naar de Kluizenaar waar Roger een Duvel Hop dronk en ik een Ciney (die ik te zoet vond).

A7223864 Foto Roger

P7220055 Eigen foto

Gezellig, al werden we er belaagd (nee, niet door wespen!Knipogende emoticon) door dondervliegjes. Zo fel dat ik een onweer verwachtte deze avond maar tot nog toe bleven we daarvan gespaard.

Ons avondeten was snel klaar: ik had gisteren immers zoveel Osso Bucco klaargemaakt dat we er drie keer kunnen van eten. Onze derde portie is naar de diepvriezer verhuisd. Wel heb ik al soep klaargemaakt voor morgen, maar daarover later meer.

Deze middag een telefoontje met Nany: men heeft haar in het ziekenhuis kunnen overhalen toch een poosje naar een revalidatieoord te gaan. Goed zo! Glimlach

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat zijn nogal eens huisregels hé !
    Zou er ook niet graag zitten ! Niet heel vriendelijke uitbaters dan !
    Kusje
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen