woensdag 5 augustus 2015

Een prachtig kleinood gekregen van nicht Jeannine

We kochten vandaag speltmeel in Alken, maakten meteen in de buurt een wandeling van 40 minuten (20 minuten langs lelijke lintbebouwing en 20 minuten in een bosje), reden daarna naar Wellen waar we nog 20 minuten wandelden achter de watermolen (het was voor ons op het randje van te warm) en gingen daarna eindelijk nog eens op bezoek bij Rogers nicht (in de betekenis van “cousin”) Jeannine.

Op haar tuinterras wisselden we, bij een drankje, familienieuwtjes uit (niet allemaal even positief van haar kant)… En ze overhandigde ons een klein schrift dat ze had gevonden tussen de spullen van haar moeder, tante Laure zaliger.

Een schriftje waarin Rogers vader (die ik nooit heb gekend) vleesrecepten noteerde in zijn mooie regelmatige handschrift. Ik heb de recepten gelezen: cervela eet ik nooit meer (ik at het al enkel heel uitzonderlijk) maar andere bereidingen nodigen echt uit om uitgeprobeerd te worden!Glimlach Ik ben al aan het popelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten