dinsdag 13 oktober 2015

Een verjaardag, een verkoudheid en Butter nuts

Vandaag wordt Hendrik 38 jaar. Maak er een heel mooi nieuw levensjaar van, jongen!

38 jaar geleden was het een prachtige, warme, zonnige herfstdag. Vandaag integendeel leek het wel winter. Ik denk niet dat de thermometer meer dan 4°C heeft bereikt.

Na enkele huishoud- en andere werkjes terwijl Roger nog noten raapte en kweeperen plukte, vroeg ik me af of ik zou aandringen op een wandeling. Ach, Roger zal met al dat oogsten wel voldoende beweging hebben gekregen, suste ik mijn geweten, en ikzelf kan met mijn verkoudheid beter binnen blijven.

Want ja, ik het het sinds gisterenavond zitten: snotteren, hoesten en rillen.

Wat een geluk dat ik zo lui was: kort daarop werd er gebeld. Paul en Liliane brachten ons een vracht Butter nutpompoenen en paprika’s van eigen teelt. Wat een weelde! Roger haastte zich koffie te zetten, ik was blij dat ik nog frangipanes en wafels overhad van toen de kindjes hier waren en er werd gezellig gekeuveld rond de keukentafel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten