donderdag 15 oktober 2015

Winters koud!

Ik had zo gehoopt dat de herfst nog even zou duren, maar zie, het lijkt wel winter. Regen, een ijskoude wind en voor mij daar nog bij: rillingen, hoesten en niezen. Ik vind dat niet leuk!

Gelukkig werd het een rustige dag en kon ik het grootste gedeelte ervan liggen lezen in de relax (Simenon: ontspannend, niet te moeilijk en toch heel goed geschreven).

Wel nog even gebeld met Nany terwijl Roger nog eens noten raapte (het houdt niet op!) en daarna doorweekt weer naar binnen kwam. Het is goed dat hij ook beweegt als ik helemaal geen zin heb in een wandeling maar ik hoop zo dat hij ook niet ziek zal worden.

En, buiten enkele mails, een heel lieve brief gelezen die met de post was aangekomen. Van mijn Antwerpse vriendin Jeannine. Ik weet dat zij (in tegenstelling tot mijn Matadi-vriendin die me ook nog steeds gewone brieven schrijft) deze blog volgt: Jeannine, ik antwoord je zo snel mogelijk, maar wel via een mail hé!

O ja, en deze avond heb ik voor de eerste keer romanesco klaargemaakt, met noten en eendenborst.

Romanesco kool Foto Roger

Ik ga nog even lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten