zondag 22 november 2015

Grapjas Hendrik

Terwijl ik deze avond in de keuken de was op ons droogrekje  te drogen hing en ondertussen naar het journaal luisterde, was Hendrik ik weet niet wat aan het doen op de pc van Roger, die zelf op dat moment een dutje deed in de salon.

Ineens hoor ik Hendrik roepen: ‘Mama, kom nu eens kijken wat er op dit moment in Parijs gebeurt!’

Ik loop van de keuken naar onze werkkamer en wat ik zie maakt me zo angstig dat ik even denk dat ik het aan mijn hart ga krijgen (tja, ik ben bang van die IS en zoals Zeger zei vandaag: ‘als ik een terrorist was, zou ik mijn actiegebied op dit moment verleggen naar bijvoorbeeld een dorpje, of weer Parijs’). Daarbij kwam nog dat ik gisteren nog de tijd had gekregen om ergens (ik weet niet meer waar) te lezen dat IS dreigde de Eiffeltoren neer te halen.

Kortom: ik voelde me ontzettend angstig en ik zei tegen Hendrik: ‘Hoe is dat mogelijk? Ik heb pas naar het nieuws geluisterd en daar werd er niets gezegd over die aanslag!’

‘Tja, je ziet wel hé, dat gebeurt wel nu hé, op dit moment’, zei Hendrik heel serieus. En toen had ik het ineens door: het was een uittreksel uit een film dat hij mij serveerde!Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten