maandag 14 december 2015

Spotternij en huishouden


Ik heb vandaag dus echt niet gedaan wat ik wilde in het huishouden, en ik moest terugdenken aan iemand die ooit spotte met mijn manier van  "huishouden".

Ik doe het niet graag en dat weet iedereen maar toch doe ik het noodzakelijke. Natuurlijk niet op de manier van een "goede huisvrouw", wat Roger ook niet zou willen omdat ik dan geen tijd meer voor hem zou overhouden, zeker op een dag als deze.

Bon (oei, dat woord wijst op Franse invloed), ik ben geen goede huisvrouw, ik weet het maar ik probeer, eerlijk, mijn best te doen om dit huis een beetje schoon te houden, ondanks het feit dat ik geen schoonmaakster heb en dat mijn  rug niet meer kan tegen meer dan één plaats per dag schoonmaken.

Als iemand me dan vierkant uitlacht omdat ik zeg dat mijn gebrek aan tijd ook ligt aan het feit dat ik wat energie moet steken in mijn huishouden, doet dat echt pijn.

Ach, waarom haal ik nu weer zo'n onplezante herinnering op?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten