dinsdag 19 januari 2016

We brachten deze avond Elena en Matthias terug naar huis.


Het vroor de hele dag en wij bleven, behalve een korte boodschap, braaf binnen spelen, Elena, Matthias en ik terwijl Roger nog allerlei zaken regelde voor Heemkunde. Naar een filmpje hebben de kindjes ook gekeken, Matthias op een tablet en Elena op de vroegere pc van Roger. Omdat ze elk naar iets anders wilden kijken werd het wel zulke kakofonie dat ik op een zeker moment op het randje van hoofdpijn kreeg. Mijn rug had ook last van het constante bukken en de keuken telkens weer te vegen (Matthias heeft nog de neiging met zijn eten te spelen).

Na het middageten heeft vooral Elena druk getekend: ze wilde deze avond tekeningen meenemen als presentje voor haar mama. Matthias speelde voornamelijk met de autootjes. Elena vroeg maar een paar keer naar haar verloren knuffel Koewa (ik had gebeld naar de Kringwinkel: ze hebben hem niet gevonden maar kijken er naar uit) maar telkens als ze ernaar vroeg, werd het zulke dramatische scène dat ik haar aandacht moest afleiden. We praatten dus over de school, over de verjaardag van Matthias morgen, enzovoort.

Iets over 17 uur vertrokken we naar het Leuvense. Onze schoonzoon moest vlak na onze aankomst naar een vergadering,  De kindjes waren heel blij dat hun "nonkel Zeger" al daar was en begonnen met hem verstoppertje te spelen terwijl Eva werd gevoed en ik de tafel dekte. En na onze spaghetti, terwijl onze dochter Elena en Matthias een bad gaf, suste ik wenende Eva in slaap. Ze had weer last van buikkrampen. Deze keer lachte ze niet alleen naar mij maar gaf ze me ook respons in de vorm van de eerste "arreu"-geluidjes.



Foto's Roger
Zeger, zijn zus, Roger en ik bleven nog even gezellig napraten, echter niet te lang: ik had heel veel moeite gedaan om niets van de kindjes hun spullen te vergeten inpakken, maar was wel Roger zijn medicijnen vergeten!

Roger en ik waren terug thuis rond  21:45 uur. Eerst bekeek ik de vertaalopdracht tegen vrijdag aandachtig en besefte ik dat er veel werk zou aan zijn. Alleen was ik veel te moe om er nog deze avond aan te beginnen. En ook om mails te beantwoorden!

Daarna wilde ik opruimen, maar al bij de eerste speelgoeddoos die ik ophief, speelde mijn rug op! Dat wordt dus ook uitgesteld, net als het schoonmaken waar minstens de salon en de keuken weer aan toe zijn.

Ik ben doodmoe, mijn rug doet pijn en toch heb ik het gevoel dat het rijke dagen waren, gisteren en vandaag! :-) (ik zou echt willen weten hoe ik in dit programma zorg voor smileys).




2 opmerkingen:

  1. misschien het je hier wat aan: http://www.happy-horse.eu/nl-NL/3243/knuffel-kwijt.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héhé, link gevolgd en inderdaad is dat een prachtig initiatief!

      Verwijderen