zaterdag 19 maart 2016

Naar de Vlaamse Ardennen

We konden vandaag jammer genoeg de uitvaart van Emmy Swerts niet bijwonen: terwijl die plaatsvond, reden wij naar Ronse via een voor mij vaak te drukke weg.
Onze vrienden Annie en André hadden immers ons, Paul, Annemie, Dirk en Linda uitgenodigd.

Na koffie of thee met zelfgebakken cake, reden we met twee auto's naar het Muziekbos waar we drie uur en half wandelden. Dat het wat te veel was voor mijn gewrichten werd al duidelijk na twee uur vooral steil klimmen maar gelukkig hielden we geregeld halt zodat Paul kon uitleg geven over planten, vogels, muizen, konijnen enzovoort. Wat weet die man daar toch ontzettend veel over en wat kan hij daar boeiend over vertellen!






Foto's Roger
Het weer viel geweldig mee: niet te koud, geen regen en geregeld zon.

Na de wandeling trakteerden Annie en André ons op een aperitief gevolgd door een heerlijke waterzooi met vis, een kaasschotel en een ijsje. Met de nodige wijnen uiteraard. Ondertussen werd er vlot geconverseerd: over onze kinderen en kleinkinderen, architectuur, kunst, maar ook over Antwerpen vroeger en nu (behalve Dirk en Linda die nog steeds in Antwerpen wonen, zijn wij allemaal ex-bewoners van Antwerpen), wat uiteraard zelfs uitmondde in gesprekken over politiek. En over wat er nu allemaal gebeurt in het kader van de terreurdreiging. Op dat gebied heb ik me serieus op de vlakte gehouden (nadat ik eerst wilde zeggen dat volgens mijn nederige intuïtie iedereen in Molenbeek wel moest weten dat die beruchte Salah nog daar zat).

Roger en ik zijn pas rond 23 uur terug naar huis gereden waar we rond 1 uur 's nachts aankwamen.
Terwijl we nog een laatste glas (Trappist) dronken, las ik in een krant dit over Salah. Ik had dus gelijk! Misschien is het een geluk dat ik daar niet over begon: anders zaten we misschien nog in Ronse te debatteren!:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten