donderdag 14 april 2016

Drukke en lange dag

De ochtend werd besteed aan nog enkele huishoudelijke taken en een paar telefoontjes van Roger aan zijn tweede oudste zus en broer. Zijn zus had heel slecht nieuws: haar vriend (79 jaar) is gisterenochtend plotseling overleden.

Na de middag reden we naar het Leuvense om Elena en Matthias van school af te halen (Eva was al thuis). Onderweg naar huis maakten de kindjes al volop plannen: hoewel we niet hebben gewandeld, denk ik dat we voldoende beweging kregen. Terwijl Eva vredig sliep, hebben wij met de "grote kinderen" in de tuin gelopen, gedanst, piraat gespeeld enzovoort.

Vlak voor ze ging les geven, gaf hun moeder Eva nog snel een flesje en daarna begon ik te koken. Ondertussen zaten Elena en Matthias naar een filmpje te kijken, met buurmeisje Anna die kort daarvoor was komen spelen. We aten (de kinderen opvallend goed), ik verschoonde Eva, zorgde voor het toilet van Elena en Matthias en legde ze in bed waar ze eerst nog recht hadden op een verhaaltje. Elena maakte zich een beetje zorgen: 'Ik ben altijd bang dat ik eens gifgas ga binnenkrijgen. Ik weet het wel, ik heb nog een lang leven voor me, en er is nog geen enkel kindje uit mijn klas gestorven... Maar er zijn wel al kindjes gestorven hé, oma?'
Ik kon haar geruststellen maar vroeg me wel af waar ze dat haalde van dat gifgas.

Ondertussen hadden we een telefoontje van Hendrik gekregen: of hij mocht afkomen. Roger ging hem afhalen aan het station van Leuven en Hendrik kwam net op tijd aan om Eva haar volgende fles te geven.


Roger, Eva en Hendrik (eigen foto's)

Foto Roger
Rond 23 uur kwamen we thuis aan, waar Hendrik voor zichzelf spaghetti en kant en klare goulash, die hij bij had,  klaarmaakte en ik een wasmachine in gang zette.

Ik heb die was pas (met de hulp van Hendrik) te drogen gehangen en nu (0:45 uur) gaan we samen een glas wijn drinken na een drukke en lange dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten