zondag 24 april 2016

Nononc en Françoise, De Reizende Reiger en de KVLS

Mijn oom "Nononc" en (tante) Françoise zouden ons dit weekend een bezoek brengen en toevallig viel dat samen met een optreden in Leuven van De Reizende Reiger en de bloesemwandeling van de KVLS. We stelden dus voor dat ze vrijdag 22 april naar Leuven zouden sporen, dat wij ze aan het station zouden afhalen en dat we samen naar de Leuvense schouwburg zouden wandelen. Ondanks de dreigende lucht geraakten we daar zonder één regendruppel te hoeven trotseren.

Het werd een prachtige avond. De Reizende Reiger en het orkest Panta Rei voerden tezamen "Impro in Harmonie" op: improvisatietoneel van de bovenste plank. Weer hebben we genoten en vaak tranen gelachen, Françoise en Nononc niet minder dan wij.






Foto's Roger
Na afloop wachtten we even in de hal van de stadsschouwburg (het deed deugd die gelegenheid terug te zien na zoveel jaren) op Zeger maar toen die niet verscheen, besloten we terug naar de auto te lopen.
We waren pas thuis (rond 24 uur) toen ik een berichtje kreeg van Zeger: of er iets mis was met mijn smartphone. Nee, niets mis daarmee maar ik was vergeten die weer aan te zetten na het spektakel. Zeger had op ons gewacht in de foyer van de schouwburg en had me zelfs proberen telefonisch te bereiken. Hoe dom van mij om dat mobieltje niet weer aan te zetten!
Ik belde onze zoon op, verontschuldigde mij en vertelde hem hoezeer we alle vier genoten hadden.

Na nog een drankje en een hapje gingen Nononc, Françoise en wij naar bed.

Zaterdag 23 april was een fel bewolkte en frisse dag. Na onze brunch en nog een snelle boodschap reden we toch naar Mettekoven waar de KVLS haar jaarlijkse bloesemwandeling organiseerde. We hebben ontzettend veel geluk gehad: geen regen, regelmatig zon afwisselend met een prachtige (maar dreigende) lucht, aangenaam gezelschap van vrienden/KVLS-leden, heel mooie gedichten en een pracht van geurende bloesems.

Nononc, Françoise, Edith Oeyen en Boudewijn Knevels





Luis Ruiz

Foto's Roger
Na de fel gesmaakte wandeling werden we allemaal bij Boudewijn Knevels en Ilonka ontvangen met een drankje en een hapje.



Ingrid Lenaerts, Ilonka,Edith Oeyen en Luis (foto's Roger)
Pas in het naar huis rijden vielen de eerste regendruppels.

We besloten 's avonds iets te gaan eten bij de Indiër in Borgloon. Na een aperitief met onder andere "looknaan" bij wijze van hapje, een hoofdgerecht (voor mij chicken Korma: héél lekker!) en een glas Leffe. Lekker, niet duur, en heel gezellig. Thuis nog een laatste drankje en weer was het bedtijd.

Vandaag wisselden de blauwe en grijze luchten elkaar af. Geregeld viel er regen of hagel en een gure wind maakte dat het winterskoud was. We bleven binnen. Bij het keuvelen vloeide ons ontbijt als vanzelf over in het middagmaal (tijdens een aperitiefje bereidden we samen een "boeuf stroganoff" ).

Foto Roger
Na nog een kopje koffie of thee reden we naar Waremme waar, na een laatste glas in het gezellige stationsbuffet (bij het observeren van een grappige aangeschoten meid), Nononc en Françoise de trein namen richting kust.

Deze avond nog eens de foto's bekeken die Jan Gerits mij gisterenavond had opgestuurd voor de volgende monografie. Ik vrees dat de kwaliteit ervan veel te slecht is om er iets mee aan te vangen.
O ja, gisterenavond heel laat heb ik nog een berichtje gekregen van de dochter van Emmy Swerts: het laatste boek van Emmy is postuum uitgegeven.

Om deze dag te eindigen, bakte Roger brood (Nononc en Françoise leken zijn notenbrood wel te lusten en dus - goed teken - bleef er geen brood meer over voor morgen).

Foto Roger
Dat wordt smullen morgenochtend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten