dinsdag 17 mei 2016

Programma niet kunnen afwerken op een toch lange dag

Deze ochtend vond ik een bericht van Edith Oeyen: de monografie is al gedrukt en het is dus onmogelijk er nog iets aan toe te voegen. Hoewel ik het vrij druk had, heb ik toch heel snel een mail teruggestuurd met de vraag of dat bijkomend tekstje niet kon toegevoegd worden in de vorm van "addenda et corrigenda". Helaas, tot nu toe nog geen antwoord ontvangen. Ook van Jan Gerits, die hetzelfde bericht van Edith had gekregen, was er een mail die ik pas beantwoordde toen het hier wat minder druk werd. Hij was vol lof voor mijn werk maar... zoals ik hem schreef: als hij of Roger Janssen de tekst schrijft, heb ik weinig correctiewerk. Dan steek ik vooral veel tijd in de opmaak.

We deden vandaag ook onze wekelijkse boodschappen en gingen eerst naar de Lidl. We hadden vorige keer immers opgemerkt dat de (enkel daar verkrijgbare) bijzonder lekkere cheddar in afslag was hoewel de houdbaarheidsdatum nog veraf lag.We hadden toen alle cheddar opgekocht, want Roger vermoedde dat die kaas niet meer zou worden ingedaan... en hij kreeg gelijk: er was er geen meer. Hetzelfde geldt voor heerlijke bittere chocolade met stukjes framboos die we daar vroeger vonden en nu niet meer. Waarom verdwijnt al het lekkere toch?

Het weer was vrij mooi dus maakten we nog een wandeling van een klein uur: een lus van het centrum van Heks naar het Manshovenhof en terug (klimmen was dat meestal!).
Zoals altijd daar, prachtige landschappen maar Roger had vooral oog voor een ingestort huis in Heks zelf en een soort boeddhistische tempel die tegen de gevel van een ander huis werd aangebracht.


Foto's Roger
Eigenlijk moest ik, volgens mijn programma, na de wandeling nog onze werkkamer onder handen nemen maar toen was het al 18 uur voorbij, dus hoog tijd om te koken. En na het eten had ik helemaal geen zin meer om schoon te maken: ik heb nog wat gelezen en daarna een paar mails beantwoord.

O ja, Roger stuurde me ook naar de reacties op de laatste post in "Visionair België". Heel interessant allemaal maar het geeft me nog meer de indruk dat ik toch eens wat tijd zou moeten uittrekken om de koran te lezen. Hoewel, misschien beter geloven wat kenners erover vertellen  (en uiteraard niet iemand die hem nooit gelezen heeft en voortgaat op wat in de media staat)?

2 opmerkingen:

  1. Siegfried Schreurs30 juni 2016 om 01:34

    Ter info... het is geen 'boeddhistische tempel' maar een oude toegangspoort van een haveli (India)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Haveli

    BeantwoordenVerwijderen