donderdag 23 juni 2016

34°C in Turckheim

We hebben goed geslapen (mijn bezwaren tegen die Hollandse tent betreffen niet het comfort, wel de tijd die nodig is om ze op te stellen) maar werden al vrij vroeg wakker van de warmte. En die bleef de hele dag maar stijgen: we haalden 36°C en rond 17 uur was het nog steeds 34°C! Gelukkig waait er een licht briesje, anders had ik dat echt onaangenaam gevonden.

Na ons ontbijt wandelden we naar het stadje (250 meter van de camping). Mooi met zijn geschilderde, vaak vakwerkhuizen. In de kerk liep net een uitvaart ten einde. Hoeveel volk! Waarvan de meesten zich daarna begaven naar het stadhuis waar (we stapten er binnen omdat we eerst niet doorhadden wat die mensen daar zochten) een soort receptie op hen wachtte: de tegenhanger van onze koffietafel zeker?






Nadat we even de toeristische dienst waren binnengegaan, wilden we eerst een wandeling maken rond de stad maar het was echt te warm: we verkozen iets te gaan drinken op een terras. Een biertje tegen de dorst voor mij en een Riesling voor Roger. Een uurtje zaten we daar mensen te observeren.

We aten deze middag op de camping (vooral fruit) en na een dutje en een uurtje de statige ooievaars observeren, reden we naar Riquewihr, waar we zes jaar geleden waren met de schoonouders van onze dochter. Helaas, we kwamen telkens weer afgesloten wegen tegen en zijn maar terug naar de camping gereden.

En deze avond, nog wat rondlopen in Turckheim, en eten op hetzelfde terras als deze middag: kalfsniertjes voor Roger en een succulente "gratin et salade" voor mij, die ik weer niet op kreeg. Daarbij 2 glazen Riesling: heerlijk!

Foto's Roger
Het is nu 23 uur en het begint eindelijk wat af te koelen.

Ik weet dus niet wanneer ik dit zal kunnen posten noch of ik de volgende dagen veel zal kunnen schrijven: we krijgen morgen belangrijk bezoek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten