donderdag 2 juni 2016

Naar huis

Deze nacht heeft het niet meer verder geregend: de tent was amper vochtig deze ochtend. Maar terwijl Roger de tent opvouwde (wat een werk toch met dat soort tent!) begon het water weer uit de lucht te vallen. Hoewel we een minuut eerder nog twijfelden of we het toch zouden riskeren om verder te reizen, besloot Roger plotseling dat we naar huis zouden rijden. Nu, na de voorspellingen voor de volgende dagen in Frankrijk en Italië die ik gisteren online had gelezen, kon ik hem niet echt ongelijk geven.

We ontbeten niet op de camping, dat deden we onderweg nadat we getankt hadden: een koffie en een broodje met maatjes en rauwkost voor Roger, een yoghurt met fruit en een hardgekookt ei voor mij. Voor mij geen drank, want deca of thee was er niet te krijgen. Verder aten we onderweg enkel wat fruit en noten. Ongelooflijk hoeveel langer ik zonder eten kan sinds ik veel minder brood, aardappelen en deegwaren eet!

Weer was het zo vreselijk druk op de snelweg: ik zo gespannen als iets en echt onaangenaam rijden voor Roger! Bij dat soort verkeer is de E 313 klein bier!

Onderweg naar het Noorden kregen we een beetje zon maar weldra begon het weer te regenen. En vanaf de Belgische grens zat de lucht potdicht.

Thuis vertelde buurvrouw Marie-Claire ons over overstromingen en wateroverlast allerhande. Wat een rotweer deze lente!

Ik probeer straks of morgen de enkele foto's die we hebben gemaakt tijdens deze minireis te posten.




6 opmerkingen:

  1. Jullie hebben de juiste beslissing genomen, hoe spijtig het ook moge lijken... maar in zulke omstandigheden verder reizen heeft niets meer met reizen te maken en daarenboven het onrust gevoel inzake " hoe is het thuis" ontneemt elk gevoel van ontspanning en genieten... Dus: welkom thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Kijk, om die reden onder andere reserveren we niet graag op voorhand: stel dat we ergens op een gereserveerde kamer zaten in het buitenland! Kusje!

      Verwijderen
    2. en toch kan je ook dan je verlof onderbreken, wij hebben dat eens aan de hand gehad. Wegen onberijdbaar en nog smeer sneeuw en ijzel op komst, wel wij hebben toen ons verlof onderbroken zonder problemen te ondervinden en zijn vroeger naar huis gegaan.

      Verwijderen
    3. Was dat misschien in een hotel of andere gelegenheid die jullie goed kennen?

      Verwijderen
  2. ben het volledig eens met de reactie van parrain. eens het weer beter wordt kunnen jullie er steeds tussenuit voor een paar dagen, weken!

    BeantwoordenVerwijderen