zondag 12 juni 2016

Saaie zondag?

Ik vreesde dat het een saaie zondag zou worden toen het vlak na onze brunch begon te regenen en te onweren.

Maar ik vergiste me weer (welke dag is echt saai, achteraf gezien?).

Ik merkte om te beginnen op (na het onweer maar terwijl er nog regen druppelde) dat onze boerenjasmijn aan het bloeien is: dit is de eerste keer dat ik dat meemaak, uiteraard omdat we meestal niet thuis zijn rond deze tijd van het jaar.
We hebben er jammer genoeg geen foto van gemaakt. Wel vond ik dat onze struik veel minder geparfumeerd is dan de allereerste boerenjasmijn die ik lang geleden in de buurt van Dendermonde leerde kennen! :-(

We wilden een wandeling maken, maar wisten niet goed waar naartoe met die regen, die donkere lucht overal én een wielerwedstrijd die zorgde dat veel wegen waren afgesloten. Uiteindelijk werd het Sint-Lambrechts-Herk, waar we (Roger wist het nog, ik niet) ook waren in 2007.

Voetbalgekte!


Foto's Roger
We wandelden daar een klein halfuur: niet echt interessant. Om daarna verder te rijden en nog even rond te wandelen in de buurt van de watermolen in Alken (ook al heel lang geleden ontdekt).

Roger stelde voor een terrasje te doen, bijvoorbeeld bij De Horne in Vechmaal, tussen twee korte regenbuien door, maar ik had nog te veel te doen thuis: na het bereiden van het avondmaal en het avondmaal zelf, vooral heel belangrijke mails beantwoorden. 

Tussendoor had ik nog een lang telefoongesprek met mijn moeder Nany (die weer heel optimistisch klonk).

En, om deze dag te eindigen, nog een lange chat met iemand die ik echt aanraad een boek te schrijven in plaats van met een oude vrouw als ik zijn/haar problemen te bespreken.:-)


2 opmerkingen:

  1. voetbalgekte! dan moet je dat bij ons in Ekeren eens zien, vlaggen, driekleurige bloemen, versierde autospiegels, versierde auto's, vlaggen aan vensters en in tuinen enz..;

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, hier is het ook zo hoor! Wat we gefotografeerd hebben, is maar een klein voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen