zaterdag 23 juli 2016

Over spinnenwebben

Eigenlijk was ik al een poosje in Serena aan het lezen, ver van mijn pc, want de hitte hangt nog steeds in huis en zeker in de nabijheid van computers, maar ik herinnerde me iets dat Juan me deze avond vertelde en dat ik belangrijk vind.

In Argentinië, zo vertelde hij, wordt aangeraden geen spinnenwebben weg te doen in je huis. Wat ik begrijp: spinnen zijn insectenvreters; maar wat ik niet wist, is dat zelfs schorpioenen niet meer uit een spinnenweb geraken. Nu weet ik wel dat er in Argentinië grotere spinnen zijn dan hier maar zou ik die raad toch ook niet opvolgen?
Samen met de hitte (en de koeien in de buurt) krijgen we hier immers altijd veel te veel vliegen cadeau.

En, als ik spinnenwebben laat hangen, heb ik ook minder werk in het huishouden.

Wat Roger dan weer niet zo leuk vindt: hoe vaak gebeurt het wel dat hij mij verwijt niet goed te hebben schoongemaakt omdat ik (soms heel bewust!) spinnenwebben niet heb aangeraakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten