zondag 21 augustus 2016

Molenfeesten in Rotselaar

We werden vandaag verwacht bij Marieke en Fons, waar onze vrienden Jan de fotograaf en Karel ook al op ons wachtten.
Samen reden we naar de molen van Rotselaar, vroeger eigendom van de grootouders van Karel en Dirk Lambrechts.

Hoewel we op een paar forse stortbuien werden getrakteerd, werd het een heel aangename middag. We bewonderden onder andere de fotopresentatie van onze vriend Jan: echt geslaagd!
Na een bezoekje aan de gebouwen dronken we een Trappist (goed beschut tegen de regen onder de grote tent) en praatten onder andere met bewoner Dirk Vansintjan (die onze vrienden bleken te kennen) over onder andere de geschiedenis van de molen.
Karel werd er heel nostalgisch van en haalde herinneringen op aan de vroegere bezoeken aan zijn grootouders. Tussen twee regenbuien door troonde Marieke Roger, Jan en mij de moestuin en andere tuinen in: hoewel Dirk Lambrechts zaliger me vroeger enkele keren de leegstaande molen had binnengeloodst, had ik die immense tuin nooit gezien. Onze vroegere clandestiene bezoeken bleven immers beperkt tot de gebouwen (die op zich ook al voldoende tot mijn verbeelding spraken).











Foto's Roger behalve die ene waar hij zelf op staat
Omdat we honger kregen en wat je te eten kon kopen in de molen vrij duur uitviel (bijvoorbeeld: albondigas voor 1 euro per stuk), stelde Marieke voor bij hen thuis restjes te komen eten.
Bij nog een fles heel lekkere wijn werd dat smullen van sla,tomaten, kazen, hesp, allemaal lekkere, eenvoudige dingen. Ondertussen praatten we gezellig verder, onder andere over politiek en vooral over de hedendaagse politieke correctheid die Jan (volgens mij) op een bijzonder correcte wijze analyseerde.

Op een zeker ogenblik wilde Marieke buiten een sigaret gaan roken. Ik zou haar vergezellen maar had alleen mijn damptoestelletje bij en kreeg dus een echte sigaret van haar. In de tuin vertelde Marieke, een heel dynamische vrouw, me over haar talrijke bezigheden: onder andere schilderen, toneelspelen, naaien, tuinieren, koken maar ook het huishouden waar ze met veel plezier tijd in steekt. Om jaloers op te worden!:-)

En ineens was het 22 uur geworden: echt tijd om naar huis te rijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten