zaterdag 3 september 2016

Teseum en prousteffect

Heemkunde Groot Heers had deze middag een bezoek met gids gepland aan het Teseum in Tongeren. Het werd een boeiende uitstap met een degelijke uitleg, echt een aanrader (hieronder volgen enkele foto's van de vele prachtige objecten die we hebben gezien).

Ik wilde het echter vooral hebben over het rare gevoel dat mij overviel in het zoldergedeelte van de site. Er hing daar een doordringende houtgeur (volgens Roger ging het om eikenhout). En ineens herinnerde ik me de keren dat we uit vakantie terugkwamen toen we nog in Antwerpen woonden. In ons toenmalig huis hing ook een opvallende houtgeur, maar dan van pitchpine en ceder. Op de duur roken we dat echter niet meer, behalve als we een paar weken van huis waren geweest.
Die herinnering gaf me heimwee naar dat huis in Antwerpen!:-)

Na nog een bezoekje aan de kloostergang gingen we iets drinken in het café van het museum.


De Heilige Helena

De Heilige Matthias (?)








Foto's Roger

Terwijl we terug naar de auto liepen, kwamen we onderweg deze mooie trompetbloemen tegen.

Foto Roger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten