vrijdag 21 oktober 2016

Terug naar Oosterdonk

Om de avond te eindigen keek ik vandaag naar de laatste aflevering van "Terug naar Oosterdonk".

Ik kreeg geen tijd om het te vertellen, maar de laatste weken besteedde ik inderdaad mijn (volgens mij te schaarse) vrije tijd aan die serie (of is dat een feuilleton?).

Lang geleden, nog in Antwerpen, hadden Roger en ik die ook bekeken, maar blijkbaar was ik er heel veel van vergeten.

En dat ligt niet aan de kwaliteit van de film, heb ik nu opgemerkt, wel aan het feit dat we toen 's avonds vaak doodmoe neerploften in onze fauteuil voor de tv. Waarschijnlijk ben ik in die tijd zelfs geregeld half in slaap gevallen terwijl we zogezegd nog samen naar iets keken.

Deze keer keek ik blijkbaar aandachtiger en zelfs Rogers toenmalig bezwaar over het storende "plat Vlaams" in die serie vind ik onterecht. Ik heb er echt van genoten!

Conclusie: ik kan nu veel rustiger een film bekijken, terwijl ik daar twintig jaar geleden 's avonds veel te moe voor was. Waarom klaag ik dan over mijn te druk leven nu?

Ja, maar ook al viel ik toen misschien in slaap voor de tv, toch vond ik nog de tijd om zelf enkele boeken te schrijven! En nu niet meer. :-(

Dat ligt aan het oud worden zeker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten