donderdag 24 november 2016

Over onder andere een heel poëtisch en zelfs magisch boek!

Nadat ik de keuken een beetje onder handen had genomen (nee, toch nog niet het poorthuis: het blijft heel fel waaien en dat zou dus verloren werk zijn) lang gebeld met Nany die weer heel veel te vertellen had.
Na een korte wandeling moest ik absoluut aan een dringende vertaling beginnen. Roger zorgde voor het avondeten (zuurkool) zodat ik kon verder werken... want ik wilde deze avond echt wat tijd overhouden voor een boek dat deze ochtend met de post was aangekomen.

Onlangs (ik weet echt niet meer wanneer dat was) had ik een tekst verbeterd van de Canadese Violaine Forest.
Wel: die auteur bleek me als dank een van haar eigen boeken te hebben opgestuurd! Deze ochtend kwam het boek aan en deze avond kon ik er beginnen in lezen.

Heel speciaal en heel poëtisch, die bundel (eigenlijk is het een kruising tussen poëzie en proza): "L'adoration du bourreau"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten