dinsdag 27 december 2016

Hendrik was hier na Kerstmis

Toen we vorige zaterdag bij onze dochter en schoonzoon aankwamen, was de tafel al sfeervol gedekt en maakten Elena en Matthias ijverig hapjes klaar.

Kort daarop ging Roger Hendrik afhalen aan het station van Leuven en nog wat later kwamen zij tegelijk met Zeger aan, gevolgd door mijn broertje, zijn gezin en Nany. Het werd een gezellige avond, met lekker eten, leuke pakjes voor de kindjes, interessante gesprekken, mooie achtergrondmuziek en heel lekkere wijn. Mijn zus miste ik wel.
Matthias viel aan tafel in slaap tijden het dessert, dat zijn papa hem desondanks verder voerde. Het was echt een grappig gezicht: Matthias die zalig glimlachend zijn ijsje opat terwijl hij eigenlijk sliep. Droomde hij dat hij een ijsje aan het eten was?

Eva danst.. tot ze beseft dat ze zich nergens meer aan vasthoudt


Hapjes klaargemaakt door Elena en Matthias

Hendrik en Nany

Zeger en Hendrik


Foto's Roger
Hendrik reed mee naar hier en uiteraard gingen we niet meteen naar bed toen we rond 2 uur 's nachts thuis aankwamen.

De volgende dagen werd er, buiten lang slapen, gewassen, gekookt, opgeruimd, naar films gekeken, gewandeld in het mooie Kerniel, lekker gegeten, veel gepraat... en getelefoneerd met Nany die slecht nieuws had over een gemeenschappelijke vriend.
Tussendoor heb ik ook "Le livre des nuits" van Sylvie Germain uitgelezen. Gewoon prachtig!

Deze avond brachten we Hendrik naar het station van Sint-Truiden. Daar kwam iets na ons een ambulance aan. Ik vreesde al een of ander ongeluk maar het bleek te gaan om een dronken meid.😄

En... sinds vorige nacht lijkt Roger me snipverkouden te zijn! Vervelend, voor hem uiteraard, maar ook omdat we voor binnenkort iets heel speciaals voor ons doen hebben gepland, ik daar al de nodige stappen voor heb ondernomen en het nodige geld betaald en dus echt ziek worden me niet de goede optie lijkt op dit moment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten