dinsdag 28 maart 2017

Heks

Ik wilde  vandaag het poortgebouw opruimen, wat niet gemakkelijk is. Roger houdt immers alles bij "wat ooit kan dienen" en stapelt dat op waar hij maar een lege plek vindt. Als ik dan begin op te ruimen en hij komt erbij, moet 99% van de spullen die ik had klaargezet voor het containerpark weer naar die "voorlopige" plek van waaruit Roger belooft de spullen ooit te verhuizen naar zijn atelier (maar ik weet dat het nooit zal gebeuren). Ik erger mij aan zijn verzamelwoede, elk jaar een beetje meer (tja, elk jaar ligt er dan ook een beetje meer rommel).
Uiteindelijk ben ik er toch in geslaagd ons met een overvolle auto rommel naar het containerpark te laten rijden.

Ik was dus weer eens niet zo erg goed gezind, ondanks het mooie lenteweer. In het containerpark moest ik echter met mezelf lachen en veranderde mijn humeur daardoor op slag! We hadden onder andere flessen frituurolie bij (nee, over zoiets zegt Roger niet dat hij het wil bijhouden, maar hij vergeet wel maanden aan een stuk dat hij die flessen ooit "ergens op een lege plek" in het poorthuis heeft gedeponeerd😄).
De opzichter van het containerpark zei me: 'Zet die flessen maar in die zwarte container daar'. Maar ik zag geen zwarte container. Driemaal wees hij me die container aan, driemaal zag ik hem niet staan. Toen hij mij er uiteindelijk vriendelijk bij het handje naartoe bracht, moest ik toegeven dat ik die container "grijs" vond omdat er een plastic over hing. Had ik beter gekeken, had ik wel gezien dat hij zwart was!😊

We maakten daarna een mooie wandeling van één uur in en rond Heks. Er is daar praktisch een heel bosje gekapt in de beemd waar we vroeger doorwandelden!

In de verte wat er nu overblijft van de vroeger beboste beemd



Vroeger vertrok hier een vlonderpad dwars door de beemd, nu wandelden we er om heen

Gelukkig werden sommige bomen niet geveld

Hoewel we nog veel werk hadden, besloten we daarna nog iets te drinken in de tuin van Stephane Malais.

Foto's Roger
Deze avond verder gewerkt aan "het" boek: nog maar enkele verhalen na te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten