maandag 13 maart 2017

Over de Grote Oorlog (onder andere)

Uitgebreide boodschappen vandaag. We wilden onder andere boterbonen kopen. We deden drie winkels aan en pas in de laatste (Aldi) vonden we die boterbonen!

Weliswaar in blik (Roger had ze daardoor eerst niet opgemerkt, hoewel ze bij de "aanbiedingen" stonden).

Ik beschouwde onze boodschappen dus maar als zijnde voldoende beweging voor Roger.

Deze avond is hij heel druk bezig geweest met het nalezen (en soms herschrijven) van soldatenverhalen voor het boek over de Grote Oorlog.

Ik bleef dus in zijn buurt: ik had die teksten alleen qua taal nagelezen en blijkbaar had Mieke (die haar ontslag gaf) niet meer dan dat gedaan. Maar Roger kijkt alle dossiers grondig na. En geniet daar duidelijk van (soms vertelt hij me zelfs complete, zelfs grappige, verhalen die ik ook de moeite waard vind om te bewaren).
Maar hij vindt ook veel historische fouten in de "verhaaltjes".

En dan, op eender welk moment, heeft hij mij nodig om het door hem verbeterd bestand na te lezen.
En moet ik soms online zoeken naar de definitie van woorden (tja, Nederlands is jammer genoeg ooit mijn tweede taal geworden).

En dan merkt Roger dat ik sommige woorden verkeerd gebruik of verkeerdelijk heb laten staan in mijn correcties.
Daar lachen we dan wel samen om (zelfkritiek is ons niet vreemd).
Maar daarna voel ik me weer zo dom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten