woensdag 8 maart 2017

Overbodig werk

Regen, regen, regen: het houdt niet op!
Vandaag afwisselend gewerkt aan die tekst voor het boek over de Grote Oorlog en aan twee dringende vertalingen (niet heel lange maar vrij moeilijke wegens zeer technisch). Tussendoor wilde Roger even op bezoek bij zijn nicht Jeannine Leduc. Haar broer, die onlangs weduwnaar werd, maakt het relatief goed.
Tijd voor het huishouden kreeg ik niet (behalve voor het klaarmaken van riñones al Jerez en het laten draaien van een wasmachine plus was te drogen hangen).
Wandelen deden we evenmin: die regen hé!

En dan, deze avond na het eten, terwijl ik enkele andere meer algemene teksten voor dat boek nalas, besef ik ineens dat het lange stuk, dat ik aan het herschrijven ben, overbodig is omdat het te veel elementen herneemt uit die andere algemene teksten.
Dus heb ik uren voor niets gewerkt!
Ach, troost ik dan mezelf, in het huishouden is dat constant zo: je kunt nog zoveel opruimen en schoonmaken als je wilt, altijd moet je herbeginnen!😒

Geen opmerkingen:

Een reactie posten