donderdag 6 april 2017

Een zogenaamde gewone dag

Na wat ik een vrij zware dag vond, een vrij lang telefoontje met Nany. Over het Paasfeest: wanneer en waar ze verwacht wordt, welke trein ze moet nemen, enzovoort. Ik legde haar de voornaamste zaken uit en zei dat Hendrik wel contact met haar zou opnemen voor de details (ze zullen samen reizen). En daarna hadden we het tijdens ons halfuur bellen onder andere over huishoudelijke taken.

Ik mag dan wel een hekel hebben aan die taken, ik merk wel dat alle vrouwen die ik ontmoet daar enorm veel belang lijken aan te hechten, zelfs de "meisjes" van vroeger die "toen" veel andere zorgen aan hun hoofd hadden. Maar ja, die hebben nu bijna allemaal een huishoudhulp. Ik niet (ik lijk wel de uitzondering: zelfs Nany heeft er een - gelukkig voor haar!).

Ik heb dus besloten een dag als deze te "ontleden" om na te gaan of ik echt zo lui ben als al die "goede huisvrouwen" mij de indruk geven.

- 8 uur: opstaan om na een snel ontbijt om 8:45 uur naar het gemeentehuis te rijden (ik weet het, vroeger, met kleine kinderen, moesten we - tegen onze zin - veel vroeger uit de veren).
- van 9 tot 12 uur: vergadering van de werkgroep WO I. Vruchtbaar vandaag!
- 12:15 tot 12:45: snel middagmaal
- 12:45 tot 14:30: voor mij enkele (ik weet het: ook oppervlakkige, dat wordt me vaak verweten) huishoudtaken, voor Roger een deel van het gras afrijden tot het begon te regenen, en daarna een paar dringende mails beantwoorden plus een paar kranten doornemen.
- Daarna, tot bijna 17 uur: naar de post om een brief te versturen en voor mij een nieuwe lading bij Svenson bestelde Glucosamine af te halen. Daarna naar Mettekoven voor Rogers dagelijkse wandeling. Heel mooie wandeling maar koud dat het was!



Foto's Roger

- 17 uur: we eten soep en daarna lees ik al een paar bestanden na voor het boek van de werkgroep WOI.
- 17:45 uur: ik begin te koken terwijl Roger op dokterscontrole is.
- 18:30: we gaan aan tafel
- 19 uur: eindelijk tijd voor mezelf: ik lees op papier (en val even bijna in slaap terwijl ik chocolade laat smelten op mijn tong) terwijl Roger de vaatwasser vult.
- 19:45: ik lees nog een paar bestanden na voor het boek van WO I.
- 20 uur: Nany belt me op en we babbelen een dik half uur nadat ik mijn bestand heb gesaved (want, vergeten te vertellen: tussendoor hadden we even geen toegang tot het Internet en,onwetend als ik ben over informatica, was ik bang dat mijn pc zou herstarten voor ik dat bestand had bewaard).
- 20:45 uur: ik begin systematisch alle bestanden voor het boek van de werkgroep WOI een (laatste?) keer na te lezen, mail naar Elie Missotten over details en Roger (die ik inschakelde voor een taalprobleem bij een bepaald bestand en die daar zelf nog historische fouten in vond) en ik zijn tot 24:30 daarmee bezig.
- 24:45 uur: na nog even praten met mijn liefje mail ik naar enkele vrienden dat ik pas morgen echt zal mailen 😟
- 01 uur: Roger en ik praten wat en besluiten dat er nog veel werk is aan "het" boek.
- 02 uur: Zou ik niet gaan slapen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten