maandag 24 april 2017

VZO

Ik wist eerst niet waarvoor die letters stonden maar nu weet ik het wel: "Vrijwillige Zwangerschaps Onderbreking". Ik weet het omdat ik er deze avond, na een dag vol huishoudkarweitjes, boodschappen en (tja, nog steeds) samen met Roger nalezen van soldatenverhalen voor het boek over WO I, tijdens mijn ontspanning, dit over vond.

En, ik kan er niets aan doen, maar als ik daar lees: 'Wat zijn de risico's?' en verder alleen lees over de risico's voor de "moeder" en niets over de risico's voor het ongeboren kind, dan voel ik me zo wereldvreemd als maar zijn kan. Denkt dan niemand meer aan al die levens in spe die daardoor worden vernietigd?

Moslims denken daar (jammer voor ons, al zullen we het volgens Houellebecq nog niet meteen voelen) wel anders over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten