dinsdag 16 mei 2017

Rustige babysitdag

Eva kwam weer heel gewillig met ons mee van bij onthaalmoeder Lutti en "vertelde" van alles terwijl we naar "huis" reden.
Terwijl ik voor koffie en thee zorgde, liep ze rond met de stokpaardjes (twee tegelijk) en met de cowboy-hoed van Matthias op haar hoofd.

Haar mama kwam thuis en toonde ons haar creaties van vorige week. Onze dochter volgt immers sinds een paar weken een reeks naailessen en heeft, buiten de opgelegde oefeningen, op eigen houtje al heel veel ontworpen voor de kinderen: tassen, hoedjes, shorts, enzovoort. De meeste dingen moest ze ons op foto tonen, want Elena en Matthias, die op reis zijn met hun andere grootouders, hebben die meegenomen.
Onze dochter is handig, creatief en inventief, dus was ik niet echt verrast maar ik bewonderde wel het feit  dat ze, ondanks haar drukke dagen, tijd vond om die mooie dingetjes te maken. Ik heb het al vaker gezegd: ik ben soms jaloers op de handigheid van mijn familieleden!

Kort na het middageten werd Eva moe en werd ze naar haar bedje gebracht. Eerst was Roger van plan geweest zijn zus te bezoeken tijdens dat dutje... maar hij voelde zich grieperig en heeft een groot deel van de middag zitten dommelen.

Rond 15 uur vernamen we van onze dochter (die lessen aan het voorbereiden was) dat ze de buurtjes Millie en Lionel moest afhalen van school: vermits Roger toen net wakker schoot, stelde hij voor zelf te rijden.

De buurtjes, die nog het gezelschap kregen van buurmeisje Anna, bezorgden me amper werk: ze gingen meteen in de tuin spelen en kwamen enkel binnen voor een stuk fruit en een drankje.
Eva werd wakker en at haar fruitpap helemaal zelfstandig op waarna ook zij op de schommel mocht gaan genieten van het prachtige weer.


Eigen foto's

Voor het avondeten maakte ik soep van een restje broccoli van gisteren en warmde dochterlief een lasagne op die ze zondag zelf had bereid (bijzonder lekker maar ja, weer deegwaren gegeten dus).

Onze dochter vertrok en Eva speelde nog wat, weer vooral met de stokpaardjes. Ook wilde ze tekenen en uiteraard moest ik voorlezen. Rond 20 uur probeerde ik haar een laatste flesje te laten drinken maar daar had ze duidelijk geen zin meer in. Rond 20:30 uur brachten we haar naar bed.

Iets over 22 uur kwam onze schoonzoon thuis en reden wij terug naar Limburg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten