donderdag 29 juni 2017

Niet zo heel plezierig

We zijn al een poosje terug thuis. In een straal van 500 km rond Aubigny werd voor heel deze week immers regen voorspeld en kamperen in de regen is niet zo aangenaam. Daarbij komt dat Rogers rug en gewrichten duidelijk het constante in- en uitladen beu zijn (ik moet toegeven dat zijn deel in die klus veel omvangrijker is dan het mijne wegens vaak voor mij te zware spullen).

Ik vond echter het thuiskomen ook niet zo heel plezierig: op de stoep, het binnenplein en ons terras tiert het onkruid weelderig (terras tussen twee regenbuien door al even gewied, de rest zal later aangepakt worden), dat oude huis van ons is ongelooflijk stoffig en het poortgebouw gewoon smerig (dankzij duiven die weliswaar bijna meteen verdwenen nadat we waren thuisgekomen).

De wasmachine heeft al enkele keren gedraaid maar we zouden ook nog zo snel mogelijk moeten: strijken, het huis en het poorthuis schoonmaken, de tuin, het binnenplein en de stoep verder onder handen nemen en onze kampeerspullen (voor goed?) opbergen.

Op reis had ik iets verkeerds gedaan met mijn rode damptoestel (ik kreeg het niet meer open om te vullen) en gisteren wilde ik de coil van het andere vervangen maar ik kreeg de vorige coil er niet uit. We kochten dus nog eens tabak voor mij. Zeer eigenaardig: terwijl ik daarvan rookte, verlangde ik steeds naar mijn damptoestellen.
Gelukkig wilde Roger deze middag ook snel even langs de tabakswinkel in Sint-Truiden rijden waar men de twee toestellen in een wip in orde kreeg (het volstond een tangetje te gebruiken). Opgelucht dat ik was!

4 opmerkingen:

  1. tussen twee buien in! Wij hebben amper regen gezien, wat "muggenpis" zoals ze hier zeggen. Alles is hier kurkdroog, het gras ziet geel en bruin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja zelfs vandaag, we waren gaan petanque in kapellen, daar een heel goede bui gehad, en moeten schuilen. Maar bij ons dus geen druppel gevallen. ps weet niet waarom maar eigenlijk vermoede ik al dat jullie terug waren.

    BeantwoordenVerwijderen