dinsdag 25 juli 2017

Armoede in onze contreien

Deze avond las ik nog dit.

Het herinnerde me aan mijn zelf betaalde studies (nadat ik het eerste - door mijn ouders betaalde - jaar buisde en het tweede jaar het opgaf met Pasen).

Toen ik herbegon (op eigen kosten) met die studie heb ik soms serieus op mijn kin moeten kloppen en serieus moeten weerstaan aan drugs (alleen met tabak, bier en wijn is dat niet gelukt!)😉

Ik heb tijdens onze toenmalige reizen (onder andere met Dirk Lambrechts en Anny De Ro zaliger) vaak gewoon buiten geslapen.

Maar "even, avontuurlijk" onder de open hemel slapen is niet hetzelfde als daar te "hoeven" slapen!

En ik stel me dus telkens weer de vraag of arme mensen van hier niet minder kansen krijgen dan "vluchtelingen".

Toen ik lessen "initiatie Nederlands" gaf op de gemeente hoorde ik van de cursisten (inwijkelingen meestal) dat ze gratis geholpen werden bij verhuizingen, dat ze gratis tv kregen, en internetverbinding, en eetwaren, en een gratis abonnement op de bus.

En wat krijgen onze eigen behoeftigen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten